Syftet med rapporteringen är för att
- Förbättra säkerheten.
- Stärka arbetsmiljön.
- Höja kvaliteten.
- Minimera miljöincidenter.
Alla anställda
- Ska omedelbart rapportera oönskade händelser, farliga förhållanden och miljöolyckor till närmaste chef.
- Ska rapportera behov av förändringar och kvalitetsavvikelser.
- Uppmuntras att rapportera positiv feedback från kunder eller andra externa parter.
- Har rätt till återkoppling så snart som möjligt och inom 30 dagar.
Information
- Den närmaste chefen blir automatiskt ärendehanterare vid rapportering.
- Säkerhetschefen på Nordic Crane beslutar om byte av ärendehanterare efter att ha bedömt allvaret och/eller händelseförloppet.
- Tidsfristen för handläggning av ärenden är fastställd till 30 dagar.
- Information ska ges om bakgrund och åtgärd i samband med stängning av ärendet.
Skaderapport
För tillbud som omfattas av vägtrafiklagen ska e-blanketten skadeanmälan – motorfordon från försäkringsbolaget fyllas i och lämnas till närmaste chef.
QM365
For enkel rapportering av en uønsket hendelse på telefon så benyttes appen QM365 fra 4human. Last den ned her så har du den alltid klar til bruk.
SIMPLI BETTER
For rapportering og oppfølging av uønsket hendelser på PC benyttes SIMPLI BETTER.